W dniach 3 i 4 października 2024 r. uczniowie klas 5a i 5b wraz z nauczycielami uczestniczyli w wycieczce do grodu Kraka, zorganizowanej dzięki udziałowi w programie Ministerstwa Edukacji Narodowej ,,Podróże z klasą”.
Procedury bezpieczeństwa na terenie Szkoły Podstawowej im. Zofii Kossak w Pierśćcu w okresie pandemii Covid-19 obowiązujące od 01.09.2021 r.
31.08.2020
sppiersciec
§ 1. Zadania administracyjne szkoły
Sprawy administracyjne adresowane do dyrektora, rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego należy kierować do sekretariatu szkoły w formie elektronicznej na adres irenakrypczyk@sppiersciec.pl, poprzez dziennik elektroniczny, lub telefonicznie pod numer 338533951, 338535303, 722001408.
Dyrektor kontaktuje się z rodzicami i interesantami zdalnie, korzystając z poczty elektronicznej: e-mail na adres irenakrypczyk@sppiersciec.pl, dziennika elektronicznego lub telefonicznie pod numerem 338533951, 338535303, 722001408.
W sytuacjach wymagających osobistego kontaktu z dyrekcją lub pracownikiem szkoły, spotkanie odbywa się w sekretariacie szkoły po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym ustaleniu terminu spotkania. § 2. Organizacja działalności dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczej
Do szkoły mogą wejść wyłącznie osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych.
Rozpoczęcie roku szkolnego 2021/2022 odbędzie się 1 września 2021 wg harmonogramu: Godz. 9.00:
klasy 1, 2a, 2b, 3 i 4 – na Sali gimnastycznej – wejście główne do sali gimnastycznej Godz. 10.00: – klasy 5, 6, 7a, 7b, 8a i 8b – na Sali gimnastycznej – wejście główne do sali gimnastycznej a) 1 września do budynku szkoły oprócz uczniów i pracowników szkoły mogą wejść tylko rodzice uczniów klasy 1 według zasady – 1 dziecko z jednym rodzicem. b) Wszystkich uczniów i rodziców wchodzących na teren szkoły zobowiązuje się do zasłaniania nosa i ust maseczką, a dorosłych – do dezynfekcji rąk.
Od 2 września na teren szkoły poza uczniami i pracownikami szkoły mogą wchodzić wyłącznie rodzice i opiekunowie uczniów kl. 1 (wg ustalonych zasad w wyznaczonej dla nich strefie) oraz osoby, których wejście zostało wcześniej uzgodnione w sekretariacie szkoły.
Parking przy szkole przeznaczony jest dla pracowników szkoły. 1
Rodzice korzystają z parkingu przy kościele katolickim.
Uczniowie mogą korzystać z parkingu rowerowego na utwardzonym placu za boiskiem ze sztuczną trawą.
Przychodzenie do szkoły: a) 3 wejścia do szkoły:
nr 1 – do starego budynku dydaktycznego od strony przedszkola – dla uczniów kl. 2a
nr 2 – do nowego budynku dydaktycznego od strony parkingu dla pracowników – dla uczniów kl. 1, 2b i 3
nr 3 – główne przy sali gimnastycznej – dla uczniów kl. 4 – 8 oraz interesantów b) Korzystanie z szatni:
kl. 1, 2b, 3, 4 – boksy w szatni
kl. 2a – wieszaki na ubrania na korytarzu przy sali nr 8 i 9
kl. 5, 6, 7a, 7b, 8a i 8b – szafki ubraniowe w szatni szkolnej c) Konieczność zasłaniania nosa i ust maseczką oraz dezynfekowania rąk przez wszystkich w przestrzeniach wspólnych (wejście do szkoły, szatnia, korytarze, biblioteka, świetlica, pokój nauczycielski, sekretariat)
Uczniowie przychodzą do szkoły dokładnie na wyznaczoną godzinę rozpoczęcia lekcji; po zakończeniu niezwłocznie opuszczają teren szkoły w celu uniknięcia zgromadzeń.
Przy wejściu do szkoły oraz na stronie internetowej szkoły sp.piersciec.pl dostępne są plakaty informacyjne opracowane przez Ministerstwo Zdrowia zawierające pouczenia, jak należy postępować w przypadku stwierdzenia objawów zakażenia, numery telefonów instytucji, z którymi należy się kontaktować, a także wytyczne sanitarne dotyczące szkoły oraz komunikaty dotyczące organizacji pracy szkoły w czasie epidemii.
W budynku szkoły wydzielono strefę dla rodzica – przy wejściu głównym do sali gimnastycznej. Strefa dla rodzica i osób z zewnątrz – interesanci zobowiązani są najpierw do kontaktu telefonicznego z sekretariatem szkoły, później zostanie podjęta ewentualna decyzja o przejściu do sekretariatu; skrzynka podawcza znajduje się przy portierni.
W czasie zajęć szkolnych wzmożona jest częstotliwość mycia lub dezynfekcji bezpiecznymi środkami odkażającymi. Wycierane są poręcze, klamki, umywalki, baterie łazienkowe, toalety, podajniki i dyspensery do środków czystości.
Przed posiłkami uczniowie obowiązkowo myją ręce.
W sanitariatach dostępne są plakaty prezentujące prawidłowe mycie rąk.
Po posiłkach bezpiecznymi środkami dezynfekującymi wycierane są blaty stołów.
Po zakończeniu zajęć szkolnych pomieszczenia szkolne i teren przynależący do szkoły sprzątają i dezynfekują wyznaczeni pracownicy obsługi. 2
Uczeń, u którego występują objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, jest izolowany w gabinecie higienistki, do czasu odebrania go przez rodziców/opiekunów.
Wychowawcy klas aktualizują w e-dzienniku dane kontaktowe rodziców/opiekunów zapewniające szybką komunikację w przypadku zachorowania ucznia lub w przypadku stwierdzenia zakażenia w szkole.
W zależności od poziomu zagrożenia epidemicznego zebrania i spotkania z rodzicami mogą być prowadzone w formie zdalnej. § 3. Strefa rodzica
Pomieszczenia, w których mogą przebywać rodzice i osoby postronne należą do strefy rodzica i oznaczone są napisem „Strefa rodzica”.
Rodzice i opiekunowie oraz wszystkie osoby, wchodzące do budynku szkoły, zobowiązane są do zakrywania ust i nosa, zdezynfekowania rąk lub nałożenia jednorazowych rękawic ochronnych.
Opiekunowie odprowadzający dzieci mogą wchodzić wyłącznie do strefy rodzica, zachowując zasady: 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi, dystansu społecznego min. 1,5 m
Zaleca się odbieranie dzieci na zewnątrz budynku przy wejściu, dlatego należy wspólnie z młodszymi dziećmi ćwiczyć samodzielną zmianę obuwia i ubrania w szatni.
Szkoła posiada termometry bezdotykowe, dlatego w sytuacjach wyjątkowych dopuszcza się pomiar temperatury ciała osób wchodzących na teren budynku szkoły. § 4. Strefa ucznia
Pomieszczenia, w których przebywają uczniowie, należą do strefy ucznia i oznaczone są napisami – „Strefa ucznia”.
Uczniowie w czasie lekcji przebywają w stałych, przydzielonych salach, z wyjątkiem zajęć informatyki i wychowania fizycznego, wg przydziału: Kl. 1 – sala nr 2 kl. 2a – sala nr 8 kl. 2b – sala nr 9 kl. 3 – sala nr 10 kl. 4 – sala nr 11 kl. 5 – sala nr 105 kl. 6 – sala nr 13 kl. 7a – sala nr 207 3 kl. 7b – sala nr 104 kl. 8a – sala nr 103 kl. 8b – sala nr 206
Dla każdej klasy, korzystającej z przydzielonej sali zostaje wydzielona również osobna część korytarza, na której uczniowie mogą przebywać podczas przerw.
Rekomenduje się, aby nauczyciele podczas prowadzenia lekcji zasłaniali usta i nos maseczką oraz dezynfekowali ręce.
W czasie zajęć religii ewangelickiej uczniowie siedzą pojedynczo, zachowując dystans 2 m.
Opiekę nad uczniami innych wyznań, którzy nie uczestniczą w lekcjach religii, sprawuje pedagog szkolny lub nauczyciel biblioteki. Uczniowie wówczas zachowują dystans lub zasłaniają usta i nos.
W pomieszczeniach należących do strefy ucznia poza uczniami mogą przebywać wyłącznie nauczyciele, pracownicy obsługi i osoby wykonujące zadania zawodowe związane z procesem edukacyjnym na podstawie odrębnych przepisów.
Uczniowie i nauczyciele podczas przerw międzylekcyjnych w strefie ucznia (korytarze, toalety) mają obowiązek zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki, do momentu wejścia do sali lekcyjnej i zajęcia swoich miejsc.
Szkoła zapewnia środki do dezynfekcji rąk, jednakże uczniowie powinni posiadać swoje maseczki.
W celu uniknięcia problemów z zapominaniem i gubieniem maseczek, zaleca się, aby były one opisane, a każdy uczeń miał w tornistrze zapasową maseczkę.
W celu ograniczenia liczebności wychowanków, do opieki świetlicowej będą przyjmowane w pierwszej kolejności dzieci uczęszczające do kl. 1- 3, których oboje rodziców pracuje, a przede wszystkim dzieci pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych, realizujący zadania związane z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19.
Po przyjściu do szkoły uczniowie zobowiązani są do umycia lub zdezynfekowania rąk w miejscu do tego wyznaczonym.
W strefie ucznia obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk, ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
Wyposażenie sal, w których odbywają się zajęcia dostosowane jest do wytycznych, a uczniowie mają przydzielone stałe miejsca przy stolikach, siedząc w ławce z tą samą osobą na każdych zajęciach; na zajęciach informatyki – przy stałych stanowiskach komputerowych.
W salach lekcyjnych nie mogą znajdować się przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować. Przybory do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze, itp.) wykorzystywane podczas zajęć, należy czyścić lub dezynfekować. 4
Uczniowie w czasie przerw międzylekcyjnych przebywają w maseczkach w wyznaczonej części korytarza przy sali lekcyjnej, w której odbywają się zajęcia, a jeśli warunki atmosferyczne na to pozwalają – na świeżym powietrzu.
Uczniowie posiadają własne przybory i podręczniki, nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
Zajęcia wychowania fizycznego odbywają się w miarę możliwości na powietrzu.
Nauczyciele na godzinach wychowawczych omawiają z uczniami szczegółowe zasady profilaktyki zakażeń na podstawie obowiązujących procedur.
Sale lekcyjne i korytarze są wietrzone co najmniej raz na godzinę w czasie przerwy, a w miarę możliwości – także w czasie zajęć.
Zostaje ograniczona do minimum ilość osób przebywających w szkole – w związku z tym nie będą realizowane występy zewnętrznych grup teatralnych, itp.
Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę, kaszel, jest zobowiązany odizolować ucznia w wyznaczonym miejscu – w izolatce, zapewniając min. 2 m odległości od innych osób, i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów o konieczności odebrania ucznia ze szkoły (rekomendowany własny środek transportu). § 5. Agendy szkolne i zajęcia pozalekcyjne
Uczniowie mogą korzystać z biblioteki szkolnej według obowiązującego regulaminu, zgodnie z zasadami wypożyczeń, w określonych godzinach pracy biblioteki. Czytelnia w czasie pandemii pozostaje zamknięta.
W bibliotece jednocześnie może przebywać nie więcej niż 2 uczniów.
Wypożyczone książki, materiały edukacyjne i czasopisma przechodzą dwudniową kwarantannę przed kolejnym wypożyczeniem.
Zajęcia świetlicy szkolnej odbywają się z uwzględnieniem zasad sanitarnych obowiązujących w strefie ucznia.
Szczegółowe warunki organizacyjne i sanitarne korzystania ze świetlicy szkolnej określa „Regulamin świetlicy szkolnej”.
Zajęcia z pomocy psychologiczno- pedagogicznej realizowane są z uwzględnieniem zasad sanitarnych obowiązujących w strefie ucznia. § 6. Zasady żywienia.
W szkole wydawane są obiady w formie cateringu. Uczniowie spożywają obiady w szkolnej jadalni w godz. 11.30 – 11.45. W czasie spożywania obiadu uczniowie zajmują stałe miejsca wskazane przez pracowników obsługi. 5
II śniadanie uczniowie spożywają podczas przerw w strefach wyznaczonych dla każdej klasy na korytarzu szkoły.
Dystrybutory wody pitnej dostępne są: a) na parterze szkoły obok świetlicy – dla klas: 1, 2a, 2b, 3 i dzieci przebywających na świetlicy b) na I piętrze szkoły obok pomieszczenia pracowników obsługi- dla kl. 4, 5, 6, 7a, 7b, 8a i 8b c) obok wejścia do szkoły przy sali gimnastycznej – przede wszystkim dla uczniów biorących udział w zajęciach wychowania fizycznego.
Uczniowie mogą korzystać z dystrybutorów pod nadzorem pracowników szkoły. § 7. Postanowienia końcowe
Pracownik, u którego występują widoczne objawy infekcji dróg oddechowych, nie jest dopuszczony do pracy.
W przypadku podejrzenia zakażenia COViD-19 u pracownika szkoły obowiązuje procedura działania zgodnie z wytycznymi.
W przypadku stwierdzenia zakażenia COVID-19 u osoby, która przebywała na terenie szkoły, zastosowanie mają wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego dostępne na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl, odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym. § 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.09.2021 r.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda